Konsten att tala ut

Nu ska jag göra någonting jag borde gjort för längesedan men inte vetat hur jag ska uttrycka mig. Jag har tvivlat och velat, valt att hålla det inom mig istället för att gå ut med mina känslor offentligt. Men nu får det räcka, jag måste skriva någonting för min egen skull som jag kan gå tillbaka och titta på i framtiden. En bonus för er är att ni hänger med i svängarna och är uppdaterade angående det som händer. För att komma till saken då...
Som de flesta redan vet har jag och Anton valt att gå skilda vägar. Människor växer isär och strävar efter olika saker. Framtidsvisionen ser olika ut för oss alla och det gäller att hitta någon som delar några likasinnade visioner. Annars får man helt enkelt jobba på att försöka få dem att likna varandra, om man nu har orken till att göra det. När man väl inser att det inte stämmer är det upp till en part att ta ett jobbigt beslut. Det är i sin tur beslutet man tvingas acceptera för att kunna gå vidare. Hur jobbigt det än må vara i just den stunden.
Detta var andra gången någonsin jag var med om en sak som denna. Dock stämmer inte orsakerna till varför överrens med varandra som tur är. Första gången fanns det inga tvivel utan det var ett fakum till varför vi gick skilda vägar. Denna gång har det gått upp och ner. Jag får ofta frågan "hur orkar du vara så glad efter att en sådan sak inträffar?". Alla reagerar vi olika och bearbetar saker olika snabbt. Jag är väldigt stark som person och visar sällan utåt att jag är ledsen eller sårad då jag inte tycker att andra bör veta om det. Men sanningen är att jag inte är ledsen väldigt ofta över huvudtaget. Jag blir lätt arg och besviken men är sällan upprörd då jag anser att det inte leder någonstans. Det har varit slut mellan mig och Anton i en månad nu och det första jag gjorde var att ge mig själv tre dagar att vara ledsen under. Det var jobbiga dagar då jag behövde mycket stöd från min familj och mina närmsta vänner. När dagarna var över bestämde jag mig själv för att inte vara ledsen längre för det leder ingen vart. Jag mår inte bättre över att gå runt och vara ledsen. För att sammanfatta de bästa råden jag ger mig själv dagligen för att orka med allting som händer runt omkring skulle jag säga följande:
- Det som händer, händer. Om någonting är "ment to be" kommer det att inträffa annars blir det på ett visst sätt för att någonting bättre kommer hända senare. Någonting som är bra för varje individ.
- Orka vara ledsen och ta negativ energi när man kan le och vara glad? Ja, det säger sig själv!
- Det finns bara möjligheter i denna värld. Om något jobbigt inträffar slår jag vad om att det även bidrar med tusen nya möjligheter att göra någonting annorlunda. Så länge man är kreativ och tänker efter ordentligt finns det inga gränser!
Det kräver självförtroende och stark självkänsla för att orka göra såhär. Genom att sätta gränser för sig själv mår man mycket bättre. Exempelvis: "nu ger jag mig själv fem minuter att vara ledsen innan jag går tillbaka till det jag gjorde tidigare med ny energi och visar alla andra vad jag verkligen går för."
Ville skriva detta och göra allting offentligen för att jag ska kunna gå tillbaka och läsa det själv senare. Texten jag skrev när jag precis kommit hem från Dubai och allting tog slut med R kommer jag aldrig glömma. Jag är stolt över mig själv för att orka gå vidare så fort utan problem.
Som jag nämnde tidigare har det varit slut i ungefär en månad nu och jag har valt att inte skriva någonting tidigare för att jag inte ska låta några känslor påverka det jag skriver. Jag kunde ärligt talat inte fått en bättre start på 2012. Jag har haft fantastiskt roligt och kommit närmre många vänner jag haft sedan tidigare men även funnit nya. Tillsammans har vi skapat sjuka minnen och gjort saker som vissa av oss inte kommer ihåg men som andra glädjer sig åt. Jag har mer tid över åt företaget, vänner och träning som faktiskt är väldigt roligt. Men det jag är mest glad över är hur jag växt som person och vilken utvecklig jag gått igenom. Analysera och reflektera är mitt andra namn och jag lär mig olika människors beteenden snabbt. Genom att främst analysera sig själv lär man sig otroligt mycket av.
Jag är som en ny människa. Glad, hälsosam och otroligt taggad inför vad livet har att erbjuda. Jag har alla förutsättningar i världen att göra precis vad jag själv vill. Vilken underbar känsla. Fan vad livet är bra! Uppskatta allt ni gör och live like there's no tomorrow. Avslutar med en favorit i repris från inlägget jag pratade om tidigare från den 14 november 2010.
Jag är inte kaxig, det är bara försvar. Jag är ingen player, jag letar bara efter den rätta. Jag är inte döv, jag lyssnar bara inte på bullshit. Jag snackar inte skit, jag säger bara sanning. Jag är inte egoist, bara självsäker. Jag är inte elak, bara ärlig. Jag är inte en nörd, bara bättre än dig.

Kommentarer
Postat av: felicia

you go girl!!!

2012-02-08 @ 15:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0